Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur? Tecrübe Edinmek İçin Yöntemler - Pante-10 Sosyal Medya Uzmanları
Akış
Yükleniyor...

1 Aralık 2021 Çarşamba

Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur? Tecrübe Edinmek İçin Yöntemler

 

Sosyal Medya Uzmanı

Herhangi bir alanda uzman,  mutlaka bir otorite değil, o alanda kapsamlı bilgi ve becerilere sahip olan kişidir. Sosyal Medya Uzmanı, sosyal medya pazarlamasında uzman olan kişidir. Sosyal medya kanalları aracılığıyla pazarlamanın temellerini hakim, farklı sosyal medya araçlarını ve analizlerini kullanabilen kişidir. Bir sosyal medya uzmanı, sosyal medya kanalları aracılığıyla pazarlama hedeflerine nasıl ulaşılacağını ve müşterileri sosyal medyada ikna edebilecek harika bir mesajın nasıl yazılacağını çok iyi bilir.


Sosyal medya uzmanı nasıl olunur


Sosyal medya, Dijital Pazarlamanın çok önemli bir parçasıdır çünkü marka farkındalığı yaratmak için Dijital alandaki en iyi araçtır. Facebook, platformunda 2 milyar kullanıcıyı geçmek üzere (dünyanın neredeyse 1/3'ü), sonra sırasıyla Instagram, Snapchat, Twitter, LinkedIn ve benzeri diğer önemli platformlar sayabiliriz. Bu, markaların hedef müşterilerine ulaşması için sosyal medyanın giderek önemini arttırdığı anlamına geliyor. Ve bu aracı kullanma ihtiyacı arttıkça, bu işi yapmak için gereken sosyal medya pazarlama uzmanlarının sayısı da artıyor.

Hadi biraz sosyal medya uzmanı nasıl olunur? Bunun hakkında konuşalım : 


Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?

Özet olarak, sosyal medya uzmanı olma yolunda size yardımcı olabilecek çok önemli bir nokta var. Ve buna pratik tecrübe diyebiliriz. Tabii ki teknik bilgiler ile donatılmak çok önemli, ama pratik yaparak tecrübe edinmek daha da önemli. Sosyal medya uzmanı olarak bir işe girmek istediğinizde sizden isteyecekleri şey bir sertifika sahibi olup olmadığınızdır. Ancak işe alındıktan sonra tüm işinizi pratik tecrübeleriniz sayesinde yürütebilirsiniz. 

Şu üç şeyi tek tek irdeleyelim :


1)Teorik Bilgi

Sosyal medya pazarlaması hakkında teorik bilgi geliştirmenin en iyi yollarından biri Agora Pulse, Buffer Social, HubSpot, Social Media Examiner, Top Dog Social Media ve Digital Vidya gibi tanınmış bloglarda çok sayıda gönderi ve nasıl yapılır kılavuzu okumaktır. Ve açıkçası pante10.blogspot.com adresinde sizler için her hafta yeni kılavuzlar hazırlanıyor.


Bu üçüncü taraf blogların dışında, nasıl sosyal medya pazarlama uzmanı olunacağını öğrenmek için çok faydalı bir başka kaynak da Facebook, Twitter, LinkedIn ve diğerleri gibi sosyal medya kanallarının sahip olduğu blogları takip etmektir. İşte bununla ilgili ayrıntılar:


a) Facebook Blogları

  • Facebook Pazarlama Kaynakları (Facebook Marketing Resources): Yararlı bilgilerden kişiselleştirilmiş desteğe kadar markaların işlerini pazarlamasına yardımcı olacak Facebook araçları hakkında bilgi edinin.

  • Facebook Pazarlama(Facebook Marketing): Facebook aracılığıyla ulaşılabilecek farklı iş hedefleri, Facebook sayfalarının nasıl oluşturulacağı ve tanıtılacağı, Facebook reklamlarının nasıl oluşturulacağı ve Facebook Insights kullanılarak sonuçların nasıl ölçüleceği hakkında bilgi edinin.

  • İşletmeler için Facebook(Facebook for Industries): Finansal Hizmetler, Perakende ve e-ticaret, Oyun, Eğlence ve medya, Telekomünikasyon, Restoranlar, Paketlenmiş tüketim ürünleri vb. gibi belirli bir Sektör için özel olarak tasarlanmış Facebook çözümleriyle iş hedeflerine nasıl ulaşacağınızı öğrenin.)

  • Facebook İlhamı(Facebook Inspiration): Facebook'taki markaların gerçek hayattaki başarı hikayelerini okuyarak ilham alın.

  • Facebook İş Haberleri(Facebook Business News): Facebook tarafından yapılan en son özellikler ve diğer teknolojik gelişmeler hakkında bilgi edinmek için bunu okuyun. Bir sosyal medya uzmanının kendisini en son gelişmelerden haberdar etmesi gerekir. Üstünde olmalı.

facebook blogları


b) Twitter blogları

  • Twitter Pazarlama Kaynakları(Twitter Marketing Resources): Twitter kullanarak pazarlama hakkında bilgi edinin. Bu blogda dört ana bölüm var: Ürün haberleri, En iyi uygulamalar, Araştırma ve Etkinlikler.

  • Twitter İstatistikleri (Twitter Insights): Bu blogda üç bölüm vardır: Twitter istatistikleri, Başarı hikayeleri ve Çözümler. Twitter'da bazı yararlı pazarlama ipuçları, gerçek hayattan örnek olaylar ve Twitter'da sonuç oluşturma ve ölçme yolları hakkında bilgi edinebilirsiniz.

c) Diğer bloglar

Daha önce de bahsettiğim gibi, tüm sosyal medya kanallarının, platformlarıyla ilgili pazarlama ipuçlarını paylaştıkları kendi yerel blogları vardır. İşte liste:


  • LinkedIn
  • Instagram
  • Pinterest
  • Snapchat

2) Pratik Bilgi (Tecrübe)

Sosyal medya uzmanlığı yolunda pratik bilgi edinmek için şu yolları izleyebilirsiniz: 


a) Profesyonel eğitim

Dijital pazarlama alanında bir çok şirket eğitimler veriyor. Profesyonel bir eğitim enstitüsünden eğitim almanın yararı, kişinin öğrenmeyi hızlı ve organize bir şekilde almasıdır. Kişi hedef kitleyi belirleme, kampanyalar oluşturma, sosyal medya reklamları oluşturma, sonuçları ölçme gibi farklı sosyal medya pazarlama alıştırmalarında da pratik deneyim kazanır. Öğrenmeye ek olarak, sertifika da alır.


b) Online kurslar

Pratik bir deneyim edinmenin bir başka yolu da Facebook ve Google tarafından sunulan sertifika programlarından geçmektir. Google AdWords sertifikaları başlı başına sosyal medya kapsamına girmese de, yine de onları almak, bir adayın iş bulma şansını kesinlikle artırıyor.

Bunların dışında Udemy içerisinde sayısız dijital pazarlama dersleri mevcut. Eğer biraz İngilizceniz varsa İngilizce kursları çok uygun fiyatlara alabilirsiniz. Kurs sonunda da sizin isminize qr kodlu bir sertifika alabilirsiniz.


instagram yönetimi uzmanlığı


3) Sektör Deneyimi

Hiçbir eğitim yöntemi, gerçekten işin içine atılmak kadar yararlı olmayacaktır. Bir marka için sosyal medyada dijital pazarlama yönetmekten veya bir ekip içerisinde çalışmaktan kazandığınız tecrübe, bu yazıdaki ilk 2 öğrenme yöntemini kesinlikle ezip geçer.

Sektör deneyimi çoğu insan için sonradan kazanılan bir deneyim türü oluyor. İş bulma konusunda oldukça zorlanabiliyoruz. Bu konuda da kendi başımıza iş çıkarmamız gerekiyor. Bir sosyal medya hesabı açıp, günlük mesainizin büyük bir kısmını burada geçirerek ve insanlarla etkileşimde bulunarak öğrenebileceğiniz sayısız şey var. Gerek Facebook bloglarında gerekse Udemy derslerinde öğrendiklerinizi açtığınız sosyal medya hesaplarında uygulayarak takipçi sayınızı büyütebilirsiniz. Ardından markalarla iletişime geçmek ve sektör deneyimi kazanmak daha kolay olacaktır.


udemy kursları sosyal medya uzmanı nasıl olunur


Sonuç

Sosyal medya uzmanı nasıl olunur konusuna değindiğimiz yazımızda bir çok yöntem öğrenmiş oldunuz. Bu yöntemlerin size en uygununu seçip hemen işe koyulmalısınız. İnternette sizin için uçsuz bucaksız bir bilgi hazinesi bekliyor. Bunları keşfetmek için zamanınızın büyük bir kısmını hibe etmeniz gerekebilir. Bunu yapmaktan korkmayın. Hiçbir sosyal medya uzmanı, oldukları yere bir gecede gelmedi. 

Sizler de sosyal medya uzmanlığı dersi almak ve instagramda nasıl sosyal medya uzmanı olunur öğrenmek istiyorsanız, sayfanın en altındaki iletişim formundan bana ulaşabilirsiniz. Elimden geldiğince sizlere yardımcı olmaktan mutluluk duyarım. 

Yazı içerisinde bahsettiğimiz yöntemler dışında sizin bildiğiniz başka yöntemler varsa yazının altından yorum bırakmayı unutmayın. Keyifli günler dilerim 😊

Arkadaşlarınla Paylaş

Tepkini Seç!

bir yorum bırak 😊

Bildirim
Pante10 sizi gördüğüne çok mutlu oldu!
Tamam